Metody pracy

"Klucz do uczenia się"

Program wczesnego rozwoju
Nadzwyczajny, unikalny program poznawczy dla dzieci w wieku przedszkolnym, który zapewnia im ogromny rozwój umiejętności uczenia się, daje możliwość odniesienia wyjątkowego sukcesu szkolnego, społecznego i osobistego.

Klucz do uczenia się został już odkryty i doceniony przez setki ekspertów z organizacji takich jak:

Czym jest Klucz do uczenia się®?

„Klucz do uczenia się” to unikalny program nauczania, bo koncentruje się na rozwijaniu umiejętności uczenia się dzieci. Lata badań dowiodły, że sekret rozwoju wyjątkowych uzdolnień dziecka polega przede wszystkim na tym, by w wieku do lat sześciu opanowało pewien zakres „umiejętności uczenia się”.

Program ten jest wynikiem 46 lat badań i praktycznych działań nad rozwijaniem uzdolnień i wyższych umiejętności uczenia się, przeprowadzonych przez 12 uznanych psychologów rozwojowych i pedagogów ze „szkoły Wygotskiego”. Optymalne doświadczenia edukacyjne są „ukryte” w bardzo angażujących zabawach, opowieściach i grach, które urzekają serca i umysły dzieci.

Zajęcia zostały zaprojektowane tak, by rozwijały „trio umiejętności uczenia się”, które będą dzieciom niezbędne do odniesienia prawdziwego sukcesu akademickiego, społecznego i osobistego – a mianowicie zdolności poznawcze, komunikacyjne i samoregulację. Te trzy umiejętności są kluczem do uczenia się teraz i w przyszłości. W ramach „Klucza do uczenia się” promowane jest korzystanie z narzędzi kulturowych (czyli to „jak” się uczyć), a nie tylko nauczanie treści edukacyjnych („co”). To podejście stwarza odpowiednie warunki do tego, by umysły dzieci otworzyły się, by  nauka stała się dla nich przyjemnością i by mogła rozkwitnąć ich kreatywność.

Program „Klucz do uczenia się” oczywiście spełnia wymagania obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a w niektórych elementach wykracza poza tą podstawę. Szczegółowe informacje zawarte są w poniższym pliku (tutaj).

Atutem programu jest też to, że wymaga on tylko krótkich interwencji (sesji) każdego dnia, pozostawiając jeszcze dużo czasu na realizowanie innych zaplanowanych i ważnych czynności, które są niezbędne dla rozwoju dziecka.

Jest to prosty, skuteczny i sprawdzony sposób rozwijania umiejętności uczenia się dzieci. Jest łatwy w użyciu dla nauczyciela. Zapewnia kluczowe narzędzia do tego, by małe dzieci umiały uczyć się. Jest zaopatrzony w tysiące stron materiałów dydaktycznych do wykorzystania. Nie istnieje na świecie drugi taki program nauczania!

 

  • Klucz

    Klucz do uczenia się rozwija kompetencje kluczowe i umiejętności uczenia się – zdolności poznawcze, komunikacyjne i samoregulujące.

    Dzieci rozwijają zdolności umysłowe po to, by uczenie się było dla nich łatwością, niezależnie od tego, czego się uczą. Zależy nam na tym, by były przygotowane zarówno na czekające je rygory edukacyjne, jak i przyszłe życie w ogóle.
  • Zbadany

    Udowodniono, że program rozwija wyjątkowe zdolności uczenia się dzieci, z których wiele formalnie uznaje się za utalentowane i/lub bardzo utalentowane.

    Poza początkowymi badaniami, na podstawie których opracowano program nauczania, skuteczność tego podejścia potwierdziło również wiele innych niezależnych projektów badawczych.
  • Uczenie się przez zabawę

    Sesje są wspaniałe, zabawne, praktyczne, oparte na zabawach, grach i historyjkach, w 100% odpowiednie do rozwoju i zupełnie nie przypominają tradycyjnych „lekcji”.

    Dzieci uwielbiają się te sesje! Rozwijają głęboką i długotrwałą chęć do nauki. Ogromnie korzystają na bogatych doświadczeniach językowym, które zapewniamy im w sesji. Wszystko odbywa się w taki sposób, aby nie zdawały sobie sprawy z tego, że “właśnie teraz się uczą”.
  • Tylko 20 minut!

    Program składa się z krótkich 15-20 minutowych, ukierunkowanych działań, które (w zależności od Twoich potrzeb) zastąpią, uzupełnią lub rozszerzą i wzbogacą istniejące praktyki.

    Ponieważ więcej wcale nie znaczy lepiej, a skupienie dzieci, jakie zapewnia Ci program, to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz, żebyście mieli świetne efekty.
  • Uczenie się w grupie

    Podczas sesji dzieci wspólnie bawią się, tworzą i eksplorują. Jest to przeplatane krótkimi działaniami pośredniczącymi nauczyciela.

    Responsywny, ciepły, potrafiący bawić się i wspierający dorosły jest istotną częścią procesu uczenia się i ma kluczowe znaczenie dla pomagania dzieciom w pogłębianiu i wzbogacaniu spojrzenia dziecka na świat
  • Przyjazny nauczycielowi

    Do każdej sesji są opracowane szczegółowe scenariusze zajęć, przedstawiające cele, potrzebne materiały, procedurę i efekty dydaktyczne.

    Nauczyciele czują się pewnie, wiedząc dokładnie, co robić, jak to robić, czego używać, czego się spodziewać i dlaczego to robią.
  • Oparty na Wygotskim

    czytaj więcej

  • Wszechstronny

    czytaj więcej

  • Unikalny

    czytaj więcej